Rezerwuj Nocleg

Gwarancja najniższej ceny
Nasze Hotele

Regulamin sprzedaży on line

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
w
Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej GROMADA

WSTĘP

Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada” wprowadza niniejszy Regulamin realizując postanowienia Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002r. Nr 144 poz. 1204 z zm.)

Rozdział 1
Postanowienia ogólne


1.    Definicje pojęć użytych w Regulaminie:
a.    Ustawa - Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. 2002r. Nr 144, poz. 1204),
b.    System teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego,
c.    Usługi świadczone drogą elektroniczną - wykonanie usługi, które następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego,
d.    Środki komunikacji elektronicznej - rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną,
e.   Usługodawca – Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”
f.    Usługobiorca – podmiot korzystający z usług Usługodawcy, który jest stroną umowy o świadczeniu usług będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, który zobowiąże się do przestrzegania niniejszego regulaminu. Usługobiorcą jest również podmiot, który zamówi świadczenie określonych usług drogą elektroniczną na zasadach poniżej określonych.
g.    Specyfikacja techniczna - zbiór informacji o systemie teleinformatycznym Usługodawcy oraz wymaganiach technicznych niezbędnych do współpracy z tym systemem.
2.    Operatorem serwisu www.gromada.pl jest PROFITROOM sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
3.    Usługobiorca korzystając z serwisu, przy użyciu strony WWW  oświadcza, że akceptuje warunki regulaminu bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.


Rozdział 2
Ogólne warunki świadczenia usług drogą elektroniczną.


1.    Usługodawca świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
2.    Usługobiorca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu.
3.    Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz nie dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Usługodawcy treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych oraz naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego, mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwienie Usługobiorcom korzystania z usług. Terminy prac i przewidywany czas ich trwania będzie publikowany na stronie WWW przed rozpoczęciem prac.
5.    W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego.
6.    Usługodawca zapewnia Usługobiorcom tajemnicę komunikacji zwaną "tajemnicą telekomunikacyjną", która obejmuje informacje przekazywane w publicznej sieci Internet, dane dotyczące i wprowadzone przez Usługobiorców tylko w obrębie systemu teleinformatycznego Usługodawcy i tylko w przypadku, w którym informacje objęte "tajemnicą telekomunikacyjną" nie są jawne z zasady lub ich ujawnienie nie jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usługi, której dotyczą. Informacje objęte "tajemnicą telekomunikacyjną" mogą zostać ujawnione jedynie w przypadkach określonych umową lub w przepisach prawa.
7.    Informacje objęte "tajemnicą telekomunikacyjną" mogą być przetwarzane przez Usługodawcę tylko wówczas, gdy przetwarzanie ich jest przedmiotem usługi świadczonej Usługobiorcom, jest niezbędne do jej prawidłowego wykonania lub nadzoru nad prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego Usługodawcy.
8.    Dostęp do informacji, o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Usługodawcę oraz do informacji, których wymóg dostarczania Usługobiorcy wynikający z Art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca będzie realizował poprzez stronę WWW i/lub poprzez przekazywany pocztą elektroniczną informator.
9.    Szczegółowe wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym  Usługodawcy składają się na Załącznik nr 1.

Rozdział 3
Rodzaje i zakres świadczonych usług drogą elektroniczną


Usługodawca świadczy drogą elektroniczną usługi w zakresie:
1.    Rezerwacji  miejsc noclegowych w obiektach Usługodawcy.
2.    Usługi informacyjne i promocyjne odnośnie własnych produktów i usług.
3.    Usługi pośrednictwa m. in.  przy zakupie biletów lotniczych i autokarowych oraz ubezpieczeń turystycznych.

I.    Rezerwacja  miejsc noclegowych w obiektach Usługodawcy
 
1.    Proces rezerwacji.
a.    Rezerwacji w serwisie www.gromada.pl. dokonuje się poprzez wykonanie zaleconych przez automatyczny system rezerwacyjny czynności, wypełnienie formularza rezerwacyjnego oraz zlecenie wymaganej płatności. 
b.    Rezerwację uważa się za dokonaną z chwilą dokonania przez rezerwującego płatności za pośrednictwem systemu płatności eCard. 
c.    Za skutki wynikłe z podania nieprawidłowych danych przez rezerwującego w formularzu, całkowitą odpowiedzialność ponosi rezerwujący.
d.    Ceny przedstawione w systemie podane są za pokój/apartament za 1 noc, obejmują koszt śniadań i podatek VAT. Jeśli jakaś oferta nie obejmuje śniadania lub obejmuje inne dodatkowe usługi, to taka informacja jest podana w opisie ceny wyświetlanej w systemie podczas dokonywania rezerwacji. Za usługi, nie objęte zamówieniem (np. dodatkowe noclegi, płatna telewizja czy mini bar w hotelu), należność musi zostać uregulowana na miejscu przez klienta.
e.    Jednostką płatniczą jest złoty (PLN). Ceny przedstawiane w EURO przeliczane są po kursie dnia. Wszelkie różnice z tytułu płatności mogą wynikać z rozbieżności kursowych transakcji realizowanej przez centrum obsługi karty kredytowej rezerwującego lub banku rezerwującego.  
2.    Dokonywanie płatności i wystawienie faktury
a.    Płatności realizowane są bezpośrednio w trakcie procesu rezerwacji i są warunkiem jej potwierdzenia. Wymagane jest dokonanie przedpłaty w wysokości ustalonej przez hotel (0 -100% ceny usługi). Tak dokonana rezerwacja uważana jest za gwarantowaną.
b.    Pośrednikiem w realizacji płatności jest firma eCard. Akceptowane opcje płatności (rodzaje kart kredytowych i przelewy obsługiwane przez eCard) są każdorazowo wyświetlane podczas dokonywania rezerwacji przez system.
c.    W przypadkach niektórych ofert wymagana wysokość przedpłaty może być niższa.
d.     Hotel ma obowiązek wystawienia faktury VAT bezzwłocznie po uzyskaniu wpłaty  lub do 7 dni od daty zakończenia usługi.
e.    Dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej hotel ma obowiązek wystawienia faktury VAT wyłącznie "na żądanie". 
f.    Jeżeli nie wypełniono danych niezbędnych do wystawienia faktury, hotel uzna, iż rezerwacji dokonała osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, która nie zażądała wystawienia faktury VAT.

3.    Potwierdzenie rezerwacji
a.    System serwisu www.gromada.pl potwierdza rezerwację automatycznie po dokonaniu płatności – komunikat o potwierdzeniu jest generowany na ekranie komputera. Rezerwacja uważana jest za gwarantowaną.
b.    Dodatkowo system generuje automatycznie potwierdzenie e-mailem wysyłane na adres rezerwującego podany w formularzu. 
c.    W przypadku usługi dodatkowej, nie objętej systemem rezerwacyjnym i wymagającej indywidualnego potwierdzenia z hotelu,  konieczny jest kontakt z wybranym hotelem a odpowiedź jest przesyłana w ciągu 24 godzin na adres e-mail wskazany przez rezerwującego w formularzu.
 
4.    Zakres odpowiedzialności operatora - hotelu
a.    Hotel nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do systemu rezerwacji z przyczyn niezależnych od hotelu.
b.    Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od hotelu, hotel ma prawo czasowo zawiesić dostęp do serwisu www.gromada.pl na okres konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości.
c.    Hotel może zaoferować wykonanie usługi o podobnym standardzie w  terminie, który został określony w  formularzu wówczas, gdy realizacja zarezerwowanej usługi okaże się niemożliwa do wykonania z winy podmiotów trzecich. 
d.    W przypadku, gdy rezerwujący nie wyrazi zgody na realizację usługi o podobnym standardzie lub realizacja usługi okaże się niemożliwa z przyczyn zależnych od hotelu, wówczas hotel zobowiązany jest do zwrotu dokonanej przez rezerwującego zapłaty za usługę.
e.    Zwrot zostanie dokonany formie odpowiedniej do dokonanej płatności.
f.    Zwrot uiszczonej przez rezerwującego zapłaty wyczerpuje w całości wszelkie roszczenia rezerwującego z tytułu niewykonanej usługi.
g.    Zwrot nastąpi nie później niż w ciągu jednego tygodnia (7 dni) od dnia, w którym rezerwujący zamierzał rozpocząć korzystanie z usługi.
h.    Hotel nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności niezależne od hotelu tj.:  czasowy brak wody, ogrzewania, prądu i klimatyzacji czy naprawa lub konserwacja urządzeń technicznych. Wyżej wymienione niedogodności hotel będzie starał się jak najszybciej usunąć.
i.    W przypadku nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron np. katastrof żywiołowych, strajków, wybuchu wojny lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, hotel jest zwolniony z przyjętego zobowiązania.
j.    W przypadku, jeśli klient w trakcie trwania usługi stwierdza wadliwe wykonywanie umowy (tzn. niezgodne z warunkami rezerwacji i opisem usługi/produktu zamieszczonym na stronach systemu www.gromada.pl), powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi.
 5. Warunki zmian i anulacji
a.    Każda zmiana bądź anulacja powinna być zlecona w formie pisemnej i przesłana poprzez e-mail lub fax do hotelu, którego rezerwacja dotyczy oraz musi zostać przez ten hotel potwierdzona.
b.    Gwarantowane rezerwacje indywidualne mogą być bezpłatnie anulowane do dnia poprzedzającego przyjazd do godz. 18.00 (czasu lokalnego).
c.    Anulowanie rezerwacji po tym terminie nie spowoduje zwrotu przedpłaty.
d.    W przypadku cen, które są objęte szczególnymi warunkami, np. ceny pakietowe oraz ceny usług dodatkowych tj.: bilety wstępu, bilety musicalowe, obowiązują indywidualne uregulowania hotelu dotyczące wysokości cen i terminów anulacji określone przez hotel.
e.    W przypadku kiedy anulacja dotyczy rezerwacji oferty specjalnej, a opis ceny zawiera inną niż wymienione wyżej informacje dotyczące warunków anulacji, wówczas za obowiązujące uznaje się warunki określone bezpośrednio przy danej ofercie cenowej.
f.    Anulacji bezkosztowej nie podlegają w szczególności oferty opatrzone klauzulą "Uwaga!!! Oferta specjalna, w przypadku jakiejkolwiek zmiany bądź anulacji nie zwracamy kosztów za pierwszą noc / za cały zarezerwowany pobyt".


II.    Usługi informacyjne i promocyjne odnośnie własnych produktów i usług .


Usługi informacyjne i promocyjne świadczone za pośrednictwem serwisu www.gromada.pl obejmują:
1.    Subskrypcję Newslettera
2.    Kontakty z poszczególnymi jednostkami OST „Gromada” w celu uzyskania informacji na temat świadczonych przez nie usług.
1.    Subskrypcja Newslettera OST „Gromada”
a.    Subskrypcją Newslettera objęte są osoby, które zamówiły taką usługę za pośrednictwem formularza „Newsletter”.
b.    Zamówienie usługi obejmuje: wpisanie poprawnego adresu e-mailowego do formularza  oraz potwierdzenie subskrypcji poprzez akceptację e-maila otrzymywanego automatycznie na podany adres e-mailowy.
c.    Wpisane adresy e-mailowe osób, które nie potwierdzą chęci otrzymywania Newslettera są kasowane.
d.    W każdej chwili istnieje możliwość  zrezygnowania z subskrypcji Newslettera przez wpisanie w formularzu na stronie www.gromada.pl swojego adres e-mailowego i wybranie opcji „zrezygnuj z subskrypcji”.

2.    Kontakty z poszczególnymi jednostkami OST „Gromada” w celu uzyskania informacji na temat świadczonych przez nie usług.
a.    Wypełnienie danych w formularzu „Kontakt” oznacza wysłanie e-maila do odpowiedniej komórki bądź jednostki OST „Gromada”
b.    Formularze ze stron rezerwacyjnych hoteli przekierowują zapytanie bezpośrednio do hotelu.
c.    Formularze ze stron rezerwacyjnych biur turystycznych oraz strony głównej przekierowują zapytanie do komórki marketingowej, która przesyła je dalej w zależności od właściwości sprawy.
d.    Po wysłaniu zapytania usługobiorca otrzymuje automatycznego e-maila potwierdzającego tylko wprowadzenie zapytania do systemu. 
e.    Odpowiedź usługobiorca otrzyma z odpowiedniej komórki od osoby odpowiedzialnej za załatwienie sprawy.

III.    Usługi pośrednictwa m. in. przy zakupie biletów lotniczych i autokarowych oraz ubezpieczeń turystycznych.

1.    Przy kupnie: biletów, ubezpieczenia i rezerwacji samochodu, oraz płatności kartą kredytową usługobiorca przechodzi na odpowiednie strony „WWW”, które są własnością oraz są prowadzone przez inne podmioty.
2.    OST „Gromada” nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych i politykę prywatności obowiązujące w tych serwisach internetowych.


Rozdział 4
Ochrona danych osobowych


1.    Za pośrednictwem strony internetowej www.gromada.pl dane zbierane są poprzez wypełnienie  formularzy. Formularz zawiera pola wymagane, których wypełnienie jest niezbędne i pola dodatkowe, które mogą być wypełnione przez Usługobiorcę. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza.
2.    Dane przechowywane są i przetwarzane przez OST „Gromada” na zasadach określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych, Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w Polityce prywatności.
3.    Usługobiorca posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
4.    Podanie danych osobowych OST „Gromada” jest dobrowolne.
5.    Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności, która stanowi integralną część niniejszego regulaminu.
6.    Korzystając w jakikolwiek sposób z serwisu internetowego OST „Gromada” Usługobiorca akceptuje  zasady zawarte w Polityce prywatności portalu www.gromada.pl. 

Rozdział 5
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych


1.    Usługobiorca wyraża niniejszym zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, pozyskiwanych za pośrednictwem formularzy na stronie internetowej www.gromada.pl, przez OST „Gromada” w celu świadczenia drogą elektroniczną usług określonych  w Rozdziale 2 Regulaminu.
2.    Dane osobowe innych osób wprowadzone przez Usługobiorcę do systemu teleinformatycznego Usługodawcy są uważane za fikcyjne.
3.    Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać na zasadach wskazanych w Rozdziale 4 Regulaminu.
4.    Wyrażenie zgody ma charakter dobrowolny.
 

Rozdział 6
Warunki zawierania i rozwiązywania umów


1.    W przypadku rezerwacji miejsc noclegowych zawarcie umowy następuje z chwilą złożenia rezerwacji i otrzymania, drogą mailową na wskazany adres e-mail, potwierdzenia złożonej rezerwacji.
2.    Rezygnacja i rozwiązanie umowy w przypadku rezerwacji miejsc noclegowych uzależnione jest od wyboru oferty i warunków rezerwacji w niej zawartych.
3.    W przypadku świadczenia usług informacyjnych i promocyjnych Usługodawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usług począwszy od kolejnej wysyłki lub publikacji Newslettera, od momentu zarejestrowania na stronach WWW Usługodawcy.
4.    W przypadku świadczenia usług pośrednictwa, zawarcie umowy następuje w momencie poprawnego przekierowania na stronę firmy zewnętrznej (Usługodawcy), świadczącej wybrany typ usługi. Poprawne przekierowanie jest jednoznaczne z realizacją umowy.
5.    Reklamacje dotyczące świadczonych usług pośrednictwa dotyczyć mogą jedynie błędów wynikających z nieprawidłowego lub niezaistniałego przekierowania na stronę Usługodawcy.
6.    Informację promocyjną lub handlową uważa się za zamówioną, jeżeli Usługobiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, poprzez rejestrację w systemie informatycznym Usługodawcy, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.
7.    Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania ofert bądź zmodyfikować swoje ustawienia za pośrednictwem strony WWW lub poprzez bezpośredni kontakt pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
8.    Rezygnacja, o której mowa w pkt. 7 jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Rozdział 7
Tryb postępowania reklamacyjnego


1.    Reklamacje mogą być składane z tytułu:
a.    Niedotrzymania z winy Usługodawcy określonego w umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy,
b.    Niewykonania, nienależytego wykonania usług lub wadliwego ich rozliczenia.
2.    Reklamacja musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
3.    Reklamację można wnieść w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym usługa była wykonana lub miała być wykonana.
4.    Reklamacja w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi musi zawierać w szczególności jej przedmiot i okoliczności ją uzasadniające.
5.    Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Usługodawca w tym terminie powiadamia reklamującego na piśmie o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
6.    W przypadku naruszenia warunków postępowania reklamacji, reklamacja może nie zostać uznana.

Rozdział 8
Postanowienia przejściowe i końcowe


1.    W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964r. nr 16, poz.93 z póź. zm.), Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002r. Nr 144 poz. 1204 z zm.) oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
2.    Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z niniejszego Regulaminu jest Sąd powszechny, właściwy dla siedziby Usługodawcy.
 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną

Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym  Usługodawcy

W celu zapewnienia prawidłowego korzystania ze strony internetowej oraz z Usług świadczonych drogą elektroniczną przez OST „Gromada” sprzęt komputerowy Usługobiorcy musi spełnić następujące minimalne wymagania techniczne:
•    Dostęp do Internetu
•    Zainstalowana przeglądarka – zalecana Mozilla Firefox
•    Posiadanie aktualnego, czynnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
W trakcie korzystania ze strony internetowej, w systemie teleinformatycznym Usługobiorcy zainstalowane zostają pliki cookies.  Warunkiem korzystania ze strony internetowej jest umożliwienie instalacji plików Cookies.
 

 

OST Gromada

Jesteśmy członkiem

© OST Gromada. Wszelkie prawa zastrzeżone

Wykonanie: PROFITROOM

Witryna używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk, zgodnie z Polityką cookies. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies są określone w ustawieniach przeglądarki.

Zamknij
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij